Økt rekkevidde og engasjement med live streaming

Live streaming er i sterk vekst og har blitt hyllet som noe av det beste du kan gjøre for å styrke merkevaren din. Grunnen for dette er at kunden sitter igjen med en personlig og menneskelig tilknytning til merkevaren etter en livestream. Jo større tilknytning en kunde har til en merkevare, jo mer kan kunden identifisere seg med merket og bedriften. La kunden ha din merkevare Top of Mind!

Visste du at 80% av forbrukere heller vil se en livestream fremfor å få informasjon på andre måter?

Live streaming har lenge vært en av de hotteste trendene på sosiale medier. Både små og store bedrifter bruker live streaming for å nå ut til sine følgere. Det er flere måter din bedrift kan bruke live streaming på. Avhengig av hvilken kanal du har flest relevante følgere på, er både Facebook, Instagram, Youtube og Vimeo gode kanaler å streame live fra.

Aldri streamet live før, sier du? 

Vi i Top of Mind tilbyr gjerne hjelp med å gjennomføre live streaming og/eller webinar for deg. Vi har alt fra enkle oppsett med et kamera og én mikrofon til større oppsett med flerkameraproduksjon og flere lydkilder. Trenger du grafikk, supertekster, logoer etc har vi mulighet for å implementere dette også i streamen. Ta kontakt nederst på denne siden så finner vi oppsettet som passer deg og ditt formål!

Videre har vi samlet 3 gode måter du kan introdusere bedriften og ansatte for live streaming på:

  • Kontoromvisning

Denne har du nok lest før, og det med god grunn! Hele poenget med live streaming er å komme tettere på kunden. Å invitere kunden på kontorbesøk i en live stream er en gylden mulighet til nettopp dette.

  • Førlansering og lansering

Har du en spennende lansering på vei? Bruk livestreaming til å holde førlansering med demonstrasjoner og å fortelle historien bak produktet. TIPS: Selgende livestreamer er sjelden en suksess, vær genuin når du snakker om produktet. Kjør deretter en live stream også når produktet lanseres. Gjerne i kombinasjon med en fysisk lansering

  • Intervju

Har du en kunde eller kollega som kunne vært interessant å intervjue på luften? Å intervjue på direkten krever god planlegging. Øv dere off-camera og bestem dere for oppfølgingsspørsmål i forkant.

TIPS: Send ut nyhetsbrev i forkant av livestream og oppdater alle digitale kanaler. Om ingen følgere vet at livestreamen skal foregå er det vanskelig å oppnå mange visninger. Ingen visninger = Ingen engasjement = Ingen resultater.

Working with live stream
Livetream for VIS´Demo Day

I påsken produserte vi live stream for VIS da deres Demo Day måtte gjøres online pga koronasituasjonen. Konseptet online.demoday.no ble en suksess og du kan se opptaket her, samt lese om suksessen i Medium her og i Shifter her.

Bonustips: hvordan skal livestreamen oppnå høyt seertall om både følgerskaren og e-postlisten er nærmest ikke-eksisterende? Det er vanskelig, men det finnes råd! Du kan lære 5 effektive måter å øke e-postdatabasen på ved å lese blogginnlegget vi har skrevet her og finne ut hvordan du skriver godt innhold for sosiale medier i blogginnlegget her.