Bruk sosiale medier til å øke trafikken til nettsiden

De fleste av oss lurer stadig på hvordan vi kan få nye kunder til å besøke nettsiden vår. Du kjenner deg kanskje igjen i denne problemstillingen, men har du noen gang tenkt på at bedriftens sosiale plattformer er glimrende verktøy å bruke for å drive mer trafikk til siden? Ved å følge de enkle tipsene listet under vil du kunne se en økning i trafikken i løpet av kort tid. 

Legg en lenke til bedriftens hjemmeside i profilen til alle sosiale medier bedriften har.

Gjør det enkelt for de som besøker dine sosiale medier å nå bedriften din. Dersom du har et innlegg som skaper oppmerksomhet er det viktig å være tilgjengelig for de som ønsker å vite mer om din bedrift. Ha derfor en lenke til nettsiden lett synlig slik at de enkelt kan trykke seg videre og finne mer informasjon.

Lag en blogg og skriv om temaer som omhandler bedriftens tjenester og produkt.

En bedriftsblogg er gjerne en del av nettsiden din, og utgjør en samling artikler med informasjon som har verdi for dine potensielle kunder. En blogg kan også være det perfekte stedet for kunder å finne deg. For hvert blogginnlegg du skriver får du søkbart innhold på din nettside som er bra for søkemotorer (SEO). Skriv derfor mange gode artikler som enkelt besvarer problemstillinger du vet at din målgruppe har, så vil det gi deg relevant trafikk tilbake. 

Promoter nettsidens innhold gjennom bedriftens SoMe plattformer.

Skap oppmerksomhet for bedriften din der du kan. Dersom bedriften din er synlig på sosiale medier, vil du dra store fordeler ved å promotere nettsidens innhold på de ulike kanalene. Her kan du for eksempel dele hva bedriften din kan tilby for kundene, slik at de får lyst til å klikke seg inn på nettsiden for å lese mer.

Legg til en dele-funksjon på alt innhold.

Dette gjør at kunden kan dele ditt innhold med sitt private nettverk. Med en slik funksjon vil det bli enklere å få større synlighet blant flere bedrifter og privatpersoner. Et stort nettverk er nøkkelen til mye suksess.

Alltid referer til hjemmesiden i dialog med kunder via sosiale medier for videre kommunikasjon.

På en nettside får du gjerne skrevet mye mer enn hva du får gjort på de sosiale kanalene. Her får du ofte presentert dine tjenester, varer og det som skiller deg fra konkurrenten. I tillegg er det en gyllen mulighet for kundene eller de besøkende å melde seg på nyhetsbrev dersom din bedrift tilbyr dette.

Prøv målrettet annonsering på sosiale medier gjennom plattformer som LinkedIn, Facebook, Instagram og Snapchat.

Ved målrettet annonsering har du muligheten til å nå ut til mange. Du kan segmentere svært detaljert etter hvem du har lyst til å nå, noe som kan føre til økt synlighet blant bedrifter og privatpersoner. Dersom du for eksempel ønsker å annonsere på LinkedIn, kan du rette annonsen mot bedriftsstørrelse, stillingstitler og hvor i landet bedriftene holder til.

Ønsker du å øke trafikken på hjemmesiden til din bedrift? Vi hjelper deg gjerne!