Dette er Top of Mind

Heisann. Jeg heter Petter Omdal og er en 31 år gammel Rogalending bosatt i Bergen. Jeg er superstolt av at du leser dette innlegget akkurat nå og skal videre fortelle deg litt om min bakgrunn og markedsføringsbyrået Top of Mind.

Jeg har en bachelorgrad i Nye Medier fra Universitetet i Bergen og videreutdanning i digital markedsføring fra Noroff. Markedsføring i sosiale og digitale medier samt å analysere resultater har vært min store interesse over lengre tid. Mitt første digitale fotoapparat veide over et kilo!

Tidligere har jeg jobbet med digital markedsføring i Bergen Student-TV, TV 2, SKY Kommunikasjon og NCE Media, administrasjonen i medieklyngen i Media City Bergen. Bedrifter som aller består av fantastisk inspirerende og kunnskapsrike personer.

I januar 2018 tok jeg et stort skritt videre og startet markedsføringsbyrået Top of Mind. Det har vært et fantastisk år og selskapet har vokst i både kunnskap, kunder og partnere. Og i disse dager utvides også selskapets stab. Derfor blir «jeg» til «vi» og du vil bli presentert nye ansikt om ikke lenge.

Tegneserie laget av Tim Levang

I Top of Mind bistår vi bedrifter i både planlegging, implementering og analyse av digital tilstedeværelse. Vi tilbyr et bredt spekter av tjenester med hovedmålet å øke bedriftens nærvær og synlighet på sosiale og digitale plattformer.

I nært samarbeid med kunden tilpasser vi strategier innen sosiale og digitale medier, optimaliserer nettsider for søkemotorer (SEO), utvikler og utfører en plan og strategi for annonsering på digitale og sosiale plattformer, designer logo og grafiske profilelementer, produserer visuelt innhold i form av foto og video samt utvikler nettsider og landingssider.

Utover dette er vi veldig glade i å spre videre våre kompetanse slik at vi kan styrke de digitale ferdighetene hos kundens ansatte, gjennom kurs, opplæring og mentortjenester. #kompetanseoverføring er et ord vi er veldig fan av og allerede nå vil jeg dele litt med deg.

Alle bedrifter trenger og bør ha en markedsføringsstrategi i bunn. Vi utvikler en klar og gjennomtenkt strategi med utgangspunkt i følgende fokusområder:

  • Optimalisere: Optimalisere innhold slik at det blir engasjerende for riktig målgruppe.
  • Inspirere: Inspirere nye og eksisterende kunder og samarbeidspartnere med innhold relatert til din bedrift sine produkter og tjenester.
  • Engasjere: Øke engasjementet i digitale kanaler slik at dine kunder og følgere føler en sterkere tilknytning til bedriften og merkevaren din.
  • Aktualisere: Informere dine følgere og kunder om ferske nyheter, tilbud, informasjon etc. Være tilstede i nuet. Spre kunnskap som er aktuell for riktig målgruppe.

Alle disse virkemidlene vil kunne hjelpe dine kunder med å velge din bedrift før andre tilsvarende bedrifter. Som kunde hos oss er målet at du skal være Top of Mind hos dine kunder.

Har du ikke en markedsføringsstrategi eller trenger å piffe opp den du har er vi veldig interessert i hjelpe deg. Send oss gjerne en melding så tar vi en uforpliktende og hyggelig prat. Følg ellers med i våre sosiale kanaler du finner til høyre her og meld deg på vårt nyhetsbrev for å få tips til digital markedsføring rett i din innboks.

Tusen takk for at du følger oss.

// Petter


English version:

Top of Mind was founded in 2018 and has since grown in both knowledge, customers and partners. We are a fan of spreading expertise and assist businesses in both planning, implementing and analyzing digital efforts. We offer a wide range of services with the main goal of increasing the customer’s presence and visibility throughout social and digital platforms. In close corporation with the customer, we customizes strategies within social media, SEO, graphic design, visual content and web development. In addition to this the given business is also used by customers to empower the digital skills of their employees, through courses and training provided by Top of Mind.

Top of Mind develops a clear and thoughtful strategy with these values taken care of.

Optimize: Optimize content so that content becomes engaging to the right audience.

Inspire: Inspire new and existing customers with content related to products, as well as their presence where appropriate.

Engage: Increase involvement in social media so that users feel attached to the business. The chance will then increase in order for the user to perform the actions the company wants.

Actualize: Inform followers and customers about the companies fresh news, processes, launches, promotions etc. Be present in the present and spread knowledge that is current.

Legg igjen en kommentar